Tillgång till ovalbana/paddock

Välkomna att nyttja ovalbanan/paddocken från kl 13:00 varje dag det inte är travtävling, eller blir en dagen därpå.

Travbanan är då öppen för travet också, men snabbjobben för travare brukar normalt köras innan 13:00.
Det kan alltså vara storhästar eller ponnyer på travovalen även efter 13:00 och i paddocken har ponnytravet alltid prioritet före oss.

Varje lördag (när det inte är travtävlingshelg) från kl 15:00 är travovalen öppen även för islandshästar.
Bra för den som vill träna passlöp eller bara sträcka ut. Dessutom kan vi rida på träningsområdet med rakbana och backar.

I båda fallen kan det finnas andra hästar på banorna, så det är extra viktigt med säkerhetstänket.
När det är travtävling ser du på www.åmålstravet.se

Du kan prova på för 125 kr ifall du inte är medlem i Drifandi och Travsällskapet.
Se mer info nedan, Betalning och Säkerhetsregler för att nyttja ovalbana/paddock och annat på anläggningen.

Säkerhet är mycket viktig för oss och Travsällskapet, läs igenom "Säkerhetsregler" innan du kommer till banan.
Rekommendation: sitt inte upp förrän inne på Islandsbanan om det är mycket aktivitet på anläggningen.
Det finns en pall för uppsittning vid ovalbanan/paddocken.

Betalning för att använda ovalbana/paddock

Årskort:
Alla som är både medlemmar i Drifandi, huvud- eller stöd-, och medlemmar i Dalslands Travsällskap har rätt att rida på islandsbanan och annat som erbjuds islandsryttare på Mörtebol.

Hur blir man medlem i Dalslands Travsällskap?
Sätt in 200:- (ungdomar under 25 år, 100:-) till BG 701-0069 eller
Swish 123 677 56 47 och mejla samtidigt ditt namn, adress, telefon och mejladress till ingela.rooth@amal.travsport.se.

Rida under en dag

Andra som vill rida under en dag betalar 125:- till Drifandi med
Swish 123 626 99 14. Ange "Dagshyra ÅÅMMDD" som meddelande.

Tränare och andra hästföretagare som vill använda Islandsbanan

Boka genom att kontakta:

Carina Nilsson – norrabrackan@gmail.com

Betalning därefter via Swish till Drifandi 123 626 99 14

Priser, inkl. moms:

125 kr/tim, det kan vara andra islandshästar på banan

600 kr/halvdag, (4 timmar) 1200 kr/heldag, då är det inga andra islandshästar på banan

Hyra av box (Utöver B10-B13), 60 kr/tillfälle

Säkerhetsregler

Rekomendation: sitt inte upp förrän inne på islandsbanan om det är mycket aktivitet på anläggningen.

Ta dig och hästen till ovalbana/paddock:

Gå bakom restaurang och totobyggnad, via öppningen längst bort på målrakan, gå ut i högervarv (bakvarv) i yttersta spåret längs staketet.

Vid infart till ovalbana/paddock gå rakt över banan efter att säkerställa att det inte kommer travekipage i bakvarv eller rätvarv (vänstervarv).

(OBS! Passage genom den lilla grinden i travets vinnarcirkel är ej tillåtet.)

Ta er från ovalbana/paddock:

Gå rakt över banan efter att ni säkerställt att inget travekipage kommer i bak- respektive rätvarv, följ sedan ytterkant i bakvarv och sedan ut genom utfarten från banan.

Notera:
Dalslands Travsällskap har ingen kollektiv försäkring för medlemmar eller tävlande och tar heller inget ansvar för eventuella skador eller olyckshändelser.